Tavataanko kasvotusten vai jutellaanko puhelimessa?

Millä pieni yksityinen niche-matkanjärjestäjä kiillottaa kilpeään ja syventää brändiään? Pamplemoussen Heidi Kilpiä syventyi asiaan moneltakin kantilta, mutta esimerkiksi nämä neljä asiaa olemme Pamplemoussessa aina kokeneet tärkeiksi.

TAVOITETTAVUUS tarkoittaa, että olemme helposti saavutettavissa ja helposti lähestyttävissä. Meihin saa yhteyden ja olemme läsnä matkustajalle. Tämä voi olla kasvokkain tapaamista, onlinessa keskustelua tai järjestämällä esimerkiksi pop up -kohtaamisia yllättävissäkin paikoissa asiakkaan kanssa.

Puhelimeen vastataan ja kevään aikana on opittu sujuvasti käyttämään sähköisiä välineitä. Me tapaamme mielellämme myös kasvotusten. Tällä hetkellä Pamplemousse taitaa olla ainoa matkanjärjestäjä, joka myös julkisesti tarjoaa jopa ostettavaksi matkasuunnittelua onlinepalveluna.

Bonjour!

HENKILÖKOHTAISUUS tarkoittaa palvelussamme montaa asiaa. Koska jokainen matkamme on erilainen ovat matka jo itsessään aina henkilökohtaisia ratkaisuja, joita suunnittelemme asiakkaan kanssa. Ratkaisemme yksilöllisesti asiakkaan ongelman (sitä ei ole pakko olla!) ja tuomme mahdollisia uusia ajatuksia miten mielestämme omatoiminen matkakokonaisuus kannattaa jokaisessa tapauksessa rakentaa.

Matka tulee aina mitoittaa lähtijänsä mukaan. Moni alalla olija ihmettelee kuinka joku pystyy räätälöimään jokaisen -pienen tai ison – matkan erilaiseksi. Olemme tässä aivan ainutlaatuisia ja suoraan sanoen voittamattomia.

Haluamme kuunnella mitä asiakkaan toiveissa on ja sananmukaisesti tuunata hänelle tarkasti mitoitetun matkan. Olemme pieni ja rento toimija, pystymme näin muuntautumaan hyvin asiakkaan henkilökohtaisiin toiveisiin. Monesti on myös niin, että toive ei ole konkreettinen vaan sen toiveen – tai toivetilan – löytäminen on haaste.

Toivetila voi olla ranskalainen illallinen pitkän pöydän ääressä koko suvun voimin.

OSALLISTUVUUS on selkeästi kimpuksessa henkilökohtaisuuden kanssa. Haluamme asiakkaan osallistuvan aktiivisena toimijana. Osallistuminen antaa myös tilaa tunteille. Osallistuvuus tarkoittaa meillä myös aktiivisuutta matkan jälkeen, sillä jokainen matkustaja, joka kertoo omin sanoin tarinoita ja kokemuksia matkastaan syventää asiantuntijuuttamme ja antaa lisää henkilökohtaista kontaktipintaa asiakkaan kanssa.

ASIANTUNTIJUUS on iso asia. Se pitää osata taiten. On helppoa kutsua itseänsä asiantuntijaksi, mutta asiantuntijuus vaatii paljon aktiivisuutta ja jatkuvaa tiedonhankintaa. Tiedot ja taidot ei tipu kuin Manulle illallinen.

Tietoa pitää myös jakaa ja olla rehellinen. Yritys itsessään ei ole asiantuntija, vaan jokainen työntekijä yhdessä ja erikseen on se, mikä asiantuntijuuden yritykseen luo.

Pamplemoussen kohdalla se on maan tapojen, kulttuurin, historian, matkakohteiden ja alueiden tuntemista. Mutta se on myös henkilökohtaisella tasolla palveluntarjoajien todellista tuntemista ja niin sanottujen hiljaisten viestien lukemista. Kohdetietouden lisäksi tarvitaan matkailun rakenteiden ymmärtämistä ja osaamista eri vaihtoehtojen valinnassa.

Matkasuunnittelua Ranskaan.

Me haluamme edelleen olla henkilökohtaisia, palvelualttiita ja helposti lähestyttäviä. Haluamme edelleen olla niche-toimija ja haluamme tehdä matkoja jokaisen lähtijän mittaisina ja oloisina.

Kuten kaikki nämä vuodet olemme todenneet, niin haluamme rakentaa ainoastaan sellaisia matkoja, joille itsekin haluaisimme lähteä.

Se kriteeri tulee joka kerta täyttyä matkaa suunnitellessa.